čtvrtek 24. listopadu 2016

Inkubátor PV

Od chvíle, kdy jsem si ateliér pronajal jsem řešil, jak ho v zimním období vytopím. V celém objektu OD Luna se totiž centrálně netopí a tak to každý řeší po svém. Zateplit celý prostor zevnitř mi nebylo majitelem dovoleno. Tak jsem vymyslel, že si vevnitř postavím malou krabici z polystyrenu, kterou budu vytápět, abych nemusel vytápět celých 30 metrů čtverečných. Pracovně jsem to nazval inkubátor a přezdívka tomu už zůstala.

Původní návrh byl, dřevěná konstrukce z střešních latí 30 x 50 mm o půdorysu 2 x 2 metry, jejímž okrajem měl procházet tubus komína, který vede skrz můj ateliér z hospody pode mnou.





Aby to všechno pěkně drželo a těsnilo, patlal jsem se s PUR-pěnou:


Nakonec jsem rozhodl, že půdorys inkubátoru ještě o jednu polystyrenovou desku zkrátím. Takže jeho finální rozměry jsou 1,59 x 1,59 x 2 m (v x š x d). 5,06 m3




Pak jsem to vevnitř vybavil nábytkem:


A nakonec povrchová úprava červenou tapetou:





Fungování inkubátoru lze asi nejlíp ilustrovat následujícím výčtem dnešních teplot:
  • venkovní teplota 6 °C
  • teplota v ateliéru 13 °C
  • teplota v inkubátoru bez topení 15 °C
  • vydejchat lze na 19 °C
  • komín vytopí hravě na 30 °C
  • teplota komínu musí být určitě přes 60 °C (to jsem měřil jen rukou)


Žádné komentáře:

Okomentovat